Informatie over bestellen

/Informatie over bestellen
Informatie over bestellen2015-09-01T19:59:12+00:00

Informatie over bestellen bij Mijn tas & ik

  1. Online bestellen
  2. Levering van producten
  3. De betaalmogelijkheden
  4. Garantiebepalingen
  5. Ik heb een vraag of klacht
  6. Bedenktijd, bestelling annuleren of terugsturen

1. Online bestellen

Hoe werkt het bestelproces en wanneer sluit ik een koopovereenkomst met Mijn tas & ik?
Door een product op onze website te bestellen, sluit u een koopovereenkomst met Mijn tas & ik.
Een koopovereenkomst komt als volgt tot stand:
(1) toevoegen aan winkelwagen en naar checkout:
u doorloopt het bestelproces van de shop door het product/de producten aan de winkelwagen toe te voegen met de knop “Add to cart”. De bezorgkosten ad Euro 3,95 per product staan direct bij Transportkosten vermeld. Door op de knop “Checkout” te klikken vervolgt u het bestelproces.
(2) persoonlijke informatie invoeren en de algemene voorwaarden accepteren
Hier verstrekt u alle vereiste informatie, bevestigt uw acceptatie van de Algemene Voorwaarden en klikt op de knop “Doorgaan”;
(3) Betaalwijze kiezen en controle van uw gegevens
U controleert de ingevoerde gegevens en, als alle gegevens juist zijn, maakt u een keuze uit de betaalwijzen “iDeal”, “Creditcard”, “Paypal” of “bankoverschrijving”. Vervolgens voert u de benodigde betaalgegevens in en geeft toestemming voor betaling. In het geval van bankoverschrijving ontvangt u de gegevens waarmee u de vooruitbetaling kan verrichten. Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling verder verwerkt.
(4) Bevestiging door Mijn tas & ik
Mijn tas & ik bevestigt de succesvol, via de website, geplaatste bestelling, waarna de koopovereenkomst tot stand komt.

Wat staat er in de ontvangstbevestiging van mijn bestelling?
Als de koopovereenkomst met succes tot stand is gekomen, zal Mijn tas & ik u per e-mail een ontvangstbewijs sturen. In dit ontvangstbewijs staat minstens de volgende informatie vermeld:
(a) Een beschrijving van het gekochte product en de gekochte hoeveelheid;
(b) De prijs van het product, inclusief de geldige verkoopbelasting;
(c) De leverings- en administratiekosten en andere eventuele kosten;
(d) Uw naam en prive adres, adres waar uw bestelling dient te worden afgeleverd en het factuuradres (als deze afwijkt van het prive adres en/of leveradres zoals door u opgegeven) en uw e-mailadres en telefoonnummer;
(e) De verwachte levertermijnen;
(f) Het bestelnummer;
(g) Andere mogelijke voorwaarden die op de koopovereenkomst van toepassing zijn;
(h) E-mailadres van de klantenservice.

Wanneer komt er geen koopovereenkomst tot stand?
Als de bestelling voor het product niet succesvol kon worden geplaatst, bijvoorbeeld wanneer de betaling niet plaatsvond of het product niet op voorraad is, zal er geen koopovereenkomst tot stand komen. In een dergelijk geval is Mijn tas & ik niet verplicht – ongeacht de reden van de niet-totstandkoming van de koopovereenkomst – u het betreffende product of een gelijkwaardig product te leveren, noch is Mijn tas & ik in dergelijke gevallen aansprakelijk voor enige claims op schadevergoeding. Eventuele, door u reeds uitgevoerde betalingen zullen meteen worden terugbetaald.

 

2. Levering van producten

Wat zijn de verzend en levertijden?
Mijn tas & ik spant zich in om een bestelling binnen twee werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden. In ieder geval zal Mijn tas & ik uiterlijk binnen 30 dagen na acceptatie van de bestelling bezorgen, tenzij met u een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt u hiervan uiterlijk 30 dagen nadat u de bestelling geplaatst heeft bericht. U heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Wordt er een afspraak voor de levering gemaakt?
Het is niet mogelijk om een vaste leverdatum of tijdstip te bepalen. Leveringen vinden meestal plaats op werkdagen tussen 09.00uur en 17.00uur.

Maakt Mijn tas & ik gebruik van diensten van derden ter zake de bezorging?
Ja. Mijn tas & ik zal voor de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de Koopovereenkomst mogelijk een beroep doen op de diensten van derde partijen.

Kan ik mijn bestelling naar een ander adres laten versturen?
Levering kan alleen gebeuren op het leveradres, zoals deze door u werd verstrekt bij de bestelling en in het ontvangstbewijs is bevestigd.

Kan mijn product buiten Nederland worden verzonden?
De producten worden alleen dan afgeleverd op een adres buiten Nederland, als de mogelijkheid tot een dergelijke levering uitdrukkelijk op de Website vermeld staat. Mijn tas & ik behoudt zich het recht te allen tijde voor om, ongeacht de reden en ook na totstandkoming van de koopovereenkomst, te besluiten om niet op het leveradres van u buiten Nederland te leveren, zonder dat dit leidt tot betaling van een compensatie. In een dergelijk geval zal Mijn tas & ik u per e-mail op de hoogte stellen en als er geen alternatief leveradres kan worden gevonden, zal de Koopovereenkomst worden ontbonden, en ontvangt u het aankoopbedrag retour.

 

3. De betaalmogelijkheden

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt bij Mijn tas & ik met behulp van de volgende methoden betalen:

(1) iDEAL
–        Alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland .
–        U kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank.
–        Dit is de snelste betaalmethode.
–        U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.
–        Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

(2) Paypal

(3) Achteraf betalen via digitale factuur (Afterpay)
AfterPay voert voor Mijn tas & ik het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 100,- als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van € 200,-.

Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website

(4) Vooruitbetaling/Bankoverschrijving
U kunt het totaalbedrag overmaken onder vermelding van uw ordernummer:
Nederland
TRIODOSBANK NV te Zeist: 212335227
IBAN: NL67TRIO0212335227
BIC/SWIFT: TRIONL2U
t.n.v. Mijn tas & ik te Kerkdriel
Bij een vooruitbetaling verwerken wij de order zodra wij uw betaling hebben ontvangen. Het duurt ongeveer 2 werkdagen voordat een vooruitbetaling bij ons verwerkt is. Vervolgens gelden de levertijden die op dat moment op de site vermeld staan.

 

4. Garantiebepalingen

Heb ik garantie op mijn product?
Alle Mijn tas & ik producten vallen onder de uniforme Mijn tas & ik fabrieksgarantietermijn van 12 maanden. Deze en andere garantiebepalingen hebben geen effect op de rechten, zoals deze kunnen worden ontleend aan vastgestelde wettelijke bepalingen, van u aangaande de Mijn tas & ik producten. U kunt onder punt 5. bekijken hoe u een aanspraak kunt doen op de garantiebepaling en welke rechten deze u geeft.

Wanneer heb ik geen garantie?
In de volgende gevallen komt aan u geen aanspraak op de garantie toe:
– slijtage van een opdruk op het materiaal die optreedt na een periode van zes maanden na dato aankoop;
– Waterschade aan de stoffen productcomponenten; de producten zijn niet waterproof;
– Schade door reparatie niet uitgevoerd door Mijn tas & ik of een door Mijn tas & ik aangewezen derde;
– Er wijzigingen of aanpassingen zijn aangebracht aan het product;
– Verkeerd onderhoud;
– Als het product voor andere doeleinden is aangewend dan dat het product bedoeld is;
– slijtage en verkleuring door intensief buitengebruik, zoals de producten in de regen laten staan; bij alle Mijn tas & ik producten geldt dat deze, nu het producten voorzien van stoffen bekleding zijn, niet onbeperkt buiten kunnen blijven staan.

 

5. Ik heb een vraag of klacht

Eventuele klachten aangaande levering of de kwaliteit van onze producten worden door de afdeling Service van Mijn tas & ik afgehandeld. Mijn tas & ik zal zijn uiterste best doen om mogelijke klachten zo snel mogelijk op te lossen en u hiervan per telefoon of e-mail op de hoogte houden.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling beschadigd heb ontvangen?
Wanneer u een Mijn tas & ik artikel beschadigd ontvangt, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met de afdeling Service. Zij nemen uw klacht verder in behandeling.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over mijn bestelde product?
U kunt uw klacht telefonisch, per post of per e-mail indienen bij de afdeling Klantenservice van Mijn tas & ik. Legt u hierbij in het kort uit wat uw klacht precies inhoudt. U dient deze klachten twee maanden na het ontdekken van de klacht aan ons te melden.

Hoe neem ik contact op met de Klantenservice van Mijn tas & ik?
De afdeling Service van Mijn tas & ik is als volgt te bereiken:
Mijn tas & ik
Afdeling Service
Postbus 141
5030 AC Kerkdriel
klantenservice@mijntasenik.nl
Telefoon: 06 16635058 (bereikbaar op werkdagen van 9.30 tot 15.00 uur).

Ik heb een klacht ingediend, wat nu?
Na ontvangst van uw klacht krijgt u een bevestiging per e-mail binnen 5 werkdagen. De afdeling Service stuurt u vervolgens een formulier toe, met het verzoek dit ingevuld te retourneren. Na ontvangst van dit formulier wordt uw klacht in behandeling genomen. Mijn tas & ik streeft ernaar uw klacht zo snel mogelijk af te handelen. De snelheid van de afhandeling hangt af van de aard van uw klacht.
De afdeling service kan u verzoeken het product waarmee de klacht verband houdt naar Mijn tas & ik op te sturen. U zult dan instructies ontvangen van de afdeling service, als dit het geval is.

Wat gebeurt er als mijn klacht terecht is?
Als een Mijn tas & ik product valt onder de garantiebepalingen, heeft Mijn tas & ik de keuze om u een vervangend exemplaar toe te sturen, u de volledige, betaalde verkoopprijs terug te betalen of u een reparatieset toe te sturen.

Zijn hier kosten aan verbonden?
Eventuele kosten voor het retour zenden en het vervangen en/of repareren van het product zijn voor rekening van Mijn tas & ik, tenzij het defect niet onder de garantiebepalingen en/of het wettelijke recht op vervanging en/of reparatie valt.

 

6. Bedenktijd, bestelling annuleren of terugsturen

Kan ik mijn bestelling annuleren?
U kunt uw bestelling annuleren, als u deze nog niet heeft ontvangen. Neemt u daarvoor contact op met de afdeling Service, bij voorkeur per e-mail. Vermeldt u in deze e-mail uw naam, adres, woonplaats, uw bestelnummer, de datum waarop u uw bestelling heeft geplaatst en de reden van annulering. Zij informeren u verder over uw annulering.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?
U kunt de producten die u bij onze webshop heeft gekocht, tegen bepaalde voorwaarden retourneren. U heeft een bedenktijd van 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling waarbinnen dit mogelijk is. Mijn tas & ik neemt alleen uw bestelling terug als u voor de aangegeven termijn contact heeft opgenomen en het product zelf nog volledig in originele en onbeschadigde staat is. De verpakking mag aangebroken zijn, wel dient deze in een zo oorspronkelijk mogelijke staat te zijn. De wettelijke bedenktijd geldt alleen voor consumenten, heeft u uw product voor zakelijke doeleinden bestelt, dan heeft u geen recht op herroeping of annulering.

Hoe stuur ik mijn bestelling terug?
Neemt u hiervoor binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling contact op contact op met de afdeling service, bij voorkeur per e-mail.
Vermeldt u in deze e-mail:
1) uw naam
2) uw adres
3) woonplaats
4) uw bestelnummer
5) de datum waarop u uw bestelling heeft ontvangen en
6) (optioneel) de reden van retourneren.

De afdeling Klantenservice informeert u verder hoe u uw bestelling kosteloos kunt terugsturen

Wanneer ontvang ik mijn betaling terug?
Als u een bedrag betaald heeft, zal Mijn tas & ik dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. Hierbij komen ten hoogste de kosten van terugzending voor uw rekening.

Heeft u een vraag, waar nog geen antwoord op gegeven is ?

Stel uw vraag per mail: klantenservice@mijntasenik.nl